Jumaat, 22 April 2011

Pelancaran Amalan 5S JKR Sabak Bernam



Majlis pelancaran amalan 5S JKR Sabak Bernam telah berlangsung pada 21 April 2011 (khamis) bertempat di Bilik Gerakan JKR Sabak Bernam. Pelancaran ini telah dirasmikan oleh Tuan Jurutera Daerah JKR Sabak Bernam, Tuan Haji Ismail Bin Mahmud.

Di dalam ucapan beliau, amalan 5S ini harus diterapkan menjadi budaya kerja warga JKR Sabak Bernam dan ini akan menjadi KPI (key performance index) bagi JKR Sabak Bernam. Amalan 5S ini haruslah dimulakan dengan langkah - langkah tertentu terutamanya SISIH, SUSUN, SAPU, SERAGAM dan SENTIASA AMAL. Disamping itu, perlaksanaan amalan 5S ini hendaklah dilakukan dengan bekerjasama dan sepasukan bagi menjayakannya dan mengharapkan agar JKR Sabak Bernam dapat mencapai pensijilan 5S pada bulan Ogos 2011.

Sementara itu, ucapan taklimat oleh Jurutera Projek, Cik Puan Norazwa Binti Mohd Khairoji selaku Penyelaras dan Fasilitator Amalan 5S JKR Sabak Bernam berkenaan Amalan 5s dan beberapa perancangan yang akan dilaksanakan akan datang bagi mendapatkan pensijilan. Semua pihak termasuk kakitangan hendaklah menjalankan budaya dan amalan 5S ini satu rutin kewajipan seharian.

Perlantikan AJK Pemandu JKR Sabak Bernam :
  1. Penyelaras - Cik Puan Norazwa Binti Mohd Khairoji
  2. Pen. Penyelaras - En. Norsharizal Bin Sahlan
  3. Jawatankuasa Audit - En. Afifudin Bin Kassim
  4. Jawatankuasa Promosi - En. Yasmen Bin Samsuri
  5. Jawatankuasa Latihan - En. Norsharizal Bin Sahlan
  6. Bahagian Pentadbiran - Puan Hajjah Norsiah Binti Mat Jani
  7. Bahagian Bangunan - Puan Hajjah Sailah Binti Mohd Jamil
  8. Bahagian Jalan - Tuan Haji Abu Shuhud Bin Haji Ikhsan
  9. Bahagian Stor - En. Mohamad Bin Harun

Tiada ulasan:

Catat Ulasan